اجاره ویلا

اجاره ویلا ، خانه ، زمین

اجاره ویلا

اجاره ویلا ، خانه ، زمین

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

فرامرز توفیقی عضو کارگری شورای عالی کار گفت: از همان اوایل فعالیت دولت یازدهم، موجی با عنوان مشکلات مسکن مهر ایجاد شد که به تبع آن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکی از جلسات شورای عالی کار از اجرای طرح مسکن امید برای کارگران خبرداد و اعلام کرد به سازمان تامین اجتماعی دستور می دهد تا زیرساخت‌های تامین مسکن کارگران را فراهم کند و با تعیین هیأت امنا این موضوع پیگیری شود.

این فعال کارگری ادامه داد: طرح های تامین مسکن کارگران متاسفانه تا امروز در حد شعار باقی مانده و هیچ اقدام موثری در این زمینه برداشته نشده است.

توفیقی افزود: در حالی که در زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستان) شرکت‌های خانه سازی و فعال در عرصه ساخت و ساز وجود دارد، اما متاسفانه این شرکت ها به جای ساخت مسکن برای کارگران، ویلا سازی می کنند که جامعه هدف آن اغنیا است نه کارگران.

عضور کارگری شورای عالی کار درباره سهم مسکن از سبد هزینه کارگران گفت: بر اساس محاسبات انجام شده از هزینه اقلام خوراکی و غیرخوراکی در سبد معیشت خانوار، سهم هزینه مسکن از سبد معیشت در نقاط مختلف کشور نوسانات زیادی دارد اما به طور میانگین حداقل حدود ۳۷ درصد از هزینه کارگران در ماه به مسکن اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تعداد جمعیت کارگران بالغ بر ۱۳ میلیون نفر برآورد می شود که با احتساب اعضای خانواده، حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را به خود اختصاص می دهد.

هر چند دولت سیاست‌هایی را برای تامین مسکن اقشار میان درآمدی جامعه در پیش گرفته است، اما تامین مسکن جامعه کارگری به عنوان اقشار کم درآمد، نیازمند طرح‌های ویژه است که در روز جهانی کارگر به عنوان یکی از مطالبات مهم این قشر از جامعه در کنار تامین امنیت شغلی است.

منبع : مهر

با مراجعه به لینک اجاره ویلا از مطالب بیشتری در این زمینه آگاه شوید.


ویلاسازی شرکت های زیرمجموعه شستا به جای خانه سازی برای کارگران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی